schrijf heldere teksten

De implementatie van Klinkende Taal is een koud kunstje!

Geen enkele organisatie staat te popelen om nieuwe software te installeren op de computers van alle medewerkers. Want er mag niets misgaan, de zaken moeten doorgaan. En dat snappen wij. Daarom hoef je je geen enkele zorgen te maken over de implementatie van onze software. Mart Trautwein, architect van Klinkende Taal, legt uit waarom de installatiefase zorgeloos verloopt.

 

“Wij kennen niet alleen de implementatie-uitdagingen, maar we kunnen ze ook aan!”

“Ik heb inmiddels bij honderden organisaties de implementatie van Klinkende Taal meegemaakt en begeleid. En tuurlijk, iedere organisatie was vooraf huiverig. Zeker daar waar wel 15.000 medewerkers met het programma gingen werken. En dat is ook logisch. Maar na 12 jaar Klinkende Taal te hebben geïnstalleerd, weten we goed welke struikelblokken er zijn. Of het nu Citrix is, VMWare, Ivanti of een desktop-remote-omgeving. Klinkende Taal is opgezet zonder ingewikkelde poespas. Dus eigenlijk zijn er weinig serieuze uitdagingen voor ons.”

 

“We hebben altijd nauw overleg met de technische medewerkers.”

“Afhankelijk van hoe je organisatie is ingericht, overleggen wij uitgebreid over de veiligheid en de techniek met je ‘technische’ specialisten. Met je Security Officer (SOE) over de privacy. Met de applicatiebeheerders over de implementatie. En met de systeembeheerders puur over
de techniek. Die gesprekken lopen soepel, want beiden zijn we IT-specialisten. Ook als het gaat om een IT-maatwerkomgeving spreken we elkaars taal. Natuurlijk kunnen we het niet simpeler maken dan het is, maar met Klinkende Taal maken we het in ieder geval nooit complexer dan het is. Hele grote organisaties hebben natuurlijk altijd hun uitdagingen, maar ook dán overleggen we met je, adviseren we je ICT-specialisten en werken we samen aan een oplossing. Ik durf te beloven dat er altijd een puzzel te leggen is tussen jullie systemen en onze software.”

 

“Tijdens corona kwamen er automatisch nieuwe implementatie-uitdagingen op ons pad.”

“Met het noodgedwongen thuiswerken veranderden er bijvoorbeeld veel IT-omgevingen en netwerken van medewerkers die normaal gesproken niet thuis werkten. Daarbij konden wij de ICT-afdeling van klanten steeds goed helpen. Soms zus, soms zo. Maar Klinkende Taal
werkte in Outlook en Word vanaf de thuiswerkplek altijd net zo snel als vanaf kantoor.”