FAQ

Vind hier antwoorden op de meest gestelde vragen.
Zit jouw vraag er niet bij? Stel hem dan via ons formulier.

Stel je vraag

Heb je nog tips of adviezen om Klinkende Taal verder te verbeteren? Laat het ons gerust weten. Samen maken we de teksten in Nederland helder!

Hoe weet ik welk taalniveau mijn lezer heeft?

Je weet vaak niet wat het taalniveau van je lezer is. Daarom adviseren we je om een tekst in taalniveau B1 te schrijven. 85% van de Nederlanders begrijpt een tekst in B1. Bovendien is een tekst in B1 niet te eenvoudig voor mensen met een hoog taalniveau.

Hoe kan het dat Klinkende Taal een woord niet aanstreept?

Onze woordenlijst bestaat uit duizenden woorden. Dit zijn de meestvoorkomende (moeilijke) woorden in onze taal. Maar... de Nederlandse taal heeft meer dan een miljoen woorden. De kans is dus groot dat Klinkende Taal af en toe een moeilijk woord niet herkent. Daarom zijn wij de woordenlijst continu aan het uitbreiden en verbeteren. Hierbij werken we samen met ishetb1.nl. Je kunt ook zelf verbetersuggesties aangeven, Graag zelfs!

Kan ik ook moeilijke woorden doorgeven?

Zeker. Dat kan via het programma zelf. In de webversie kan dat via de balk aan de rechterkant. Daar staat de knop 'Ik weet een moeilijk woord'. Als je daarop klikt, wijst het zich vanzelf. In de plugin-versie kun je een woord doorgeven door met je cursor op het woord te gaan staan, op je rechtermuis te klikken en het woord door te geven. Zeker doen!

Waar vind ik de gebruikersvoorwaarden?

Deze vind je linksonder in het scherm van de webversie. Je kunt ze ook lezen als je een licentie koopt.

Kan ik Klinkende Taal per maand opzeggen?

Ja, dat kan. Tenminste als je als particulier de webversie gebruikt. Gebruik je de plugin? Dan hebben we een contract met de organisatie waar je werkt.

Is Klinkende Taal er ook voor andere talen?

Klinkende Taal bestaat ook voor het Fries, Papiaments en Engels. Deze versies zijn alleen beschikbaar voor organisaties.

Klinkende Taal markeert 2 of meer zinnen als 1 lange zin. Hoe kan dat?

Klinkende Taal herkent het einde van een zin niet altijd goed. Bijvoorbeeld als een zin eindigt op een afkorting, speciaal symbool, getallen of een invoerveld. Dan combineert Klinkende Taal deze zin met de volgende. Dat ziet het programma dan als een lange zin. Je kunt dit veranderen door het symbool, getal of invoerveld even te vervangen. Tja, zelfs computers zijn niet foutloos...

Mijn inlog werkt niet. Hoe kan dat?

Oei, vervelend. Dat kan verschillende oorzaken hebben.
1. Je hebt je account nog niet geactiveerd. Dit kun je doen door op de link te klikken die je in de mail hebt ontvangen.
2. Je hebt de gebruikersnaam of het wachtwoord niet goed ingevoerd? Het wachtwoord heb je zelf opgegeven bij de aanvraag van de account.
3. Je zit op de verkeerde site. Het juiste adres is https://loovaneck.klinkendetaal.nl.
4. Je internet werkt niet. Dit kun je controleren door een zoekmachine naar keuze te openen en hier een zoekopdracht aan te geven.
5. Je IP-adres is niet bekend, Dat kan alleen bij organisatie-account? Vraag dan aan je helpdesk of het ip-adres van jouw werkplek bekend is.
6. Je hebt het account nog niet betaald. Als je een Premium-account of een Premium+ account hebt aangevraagd, kan er een probleem zijn met de afhandeling van de betaling. Dan moet je nog even geduld hebben.
Als je er niet uitkomt, kun je het beste even naar onze helpdesk mailen: info@klinkendetaal.nl.

Hoe plak ik een tekst in de webversie van Klinkende Taal?

Kopieer de tekst die je wilt gebruiken vanuit een document of webpagina. Plak deze tekst vervolgens in het grote tekstvak van de webversie. Lukt dit niet? Dan heeft jouw browser een instelling die het inplakken blokkeert. Hierover kun je het beste contact opnemen met je interne helpdesk.

Hoe beoordeel ik het taalniveau van mijn tekst?

In de webversie kun je klikken op de knop 'leesbaarheid'. In de plugin kun je klikken op de knop 'Evalueer tekst'.

Hoe kan ik mijn tekst op een ander taalniveau laten beoordelen?

Dat is erg makkelijk. In de zijbalk kun je het taalniveau veranderen. Dit staat standaard op B1. Als je het aanpast, beoordeelt Klinkende Taal jouw tekst op basis van het gekozen taalniveau.

Kan ik Klinkende Taal ook voor mijn organisatie kopen?

Zeker, graag zelfs! Wij kunnen de plugin of de webversie ook voor de medewerkers van een hele organisatie implenteren.

Is het implementeren van de plugin lastig?

Nee hoor. Dat is zelfs erg eenvoudig. Zeker voor een ICT-afdeling. Zij kunnen de plugin zelf installeren.

Hoeveel kost de plugin van Klinkende Taal?

Dat is afhankelijk van het aantal licenties dat je tegelijk afneemt. Hoe meer licenties, hoe lager de licentieprijs is. Een organisatie kan zelf bepalen hoeveel licenties het afneemt.

Kan ik het zijpaneel van Klinkende Taal in Word ook weghalen?

Ja, dat kan. Bovenaan het zijpaneel zie je een kruisje. Als je daarop klikt, verdwijnt het zijpaneel. Wil je het zijpaneel weer in beeld hebben? Ga dan naar het lint bovenaan Word. Daar zie je het tabblad van Klinkende Taal. Kies de optie 'Zijpaneel tonen'. Het zijpaneel komt dan weer tevoorschijn.

Kun je jouw vraag niet vinden? Stel hem via ons formulier en we beantwoorden deze zo snel mogelijk.

Stel je vraag